Ďalší kenskí študenti sa budú môcť vzdelávať vďaka počítačom a internetu

Študenti troch kenských stredných škôl budú môcť od nového roka študovať v nových počítačových učebniach.

20. december 2011 - Študenti troch kenských stredných škôl budú môcť od nového roka študovať v nových počítačových učebniach a vzdelávať sa prostredníctvom informačných technológií. Väčšina mladých Keňanov má obmedzený prístup k počítačovým zručnostiam, čo sa prejavuje aj ako výrazná nevýhoda pri uplatnení sa na trhu práce.

Cieľom digitalizácie škôl je priniesť viac študijných materiálov a zmierniť výrazný nepomer učiteľov na žiakov. Digitalizácia robí výučbu nielen viac vizuálnou, ale umožňuje viac interakcie medzi študentmi, ktorí svojimi vedomosťami budú môcť obstáť v konkurencii na trhu práce. Spolu 30 počítačov s technickým vybavením pribudlo do troch škôl v dedinách Marungu, Mwaghogho a Mwambiti v juhovýchodnej Keni, kde Nadácia Pontis realizuje projekt Slovensko-kenská spolupráca pre moderné školy.„Na školách sme zriadili počítačové miestnosti, ktoré sú teraz pripojené na internet. Študenti i učitelia budú môcť už v januári začať nový školský rok s novými digitálnymi technológiami,“povedal Jakub Šimek z Nadácie Pontis, ktorý projekt v Keni koordinuje.

Na počítačovú učebňu čaká aj stredná škola v Kajire. Tá však najprv bude musieť odstrániť svoje problémy s elektrinou. „Našou snahou je, aby kenskí študenti získali čo najlepšie znalosti v oblasti  informačných a komunikačných technológií. Kenských učiteľov tiež čakajú školenia a výmenné študijné pobyty, vďaka ktorým si budú môcť vymieňať skúsenosti so slovenskými. Tento raz budú spolupracovať s učiteľmi z Obchodnej akadémie v Leviciach,“vysvetľuje programový koordinátor.

Nadácia Pontis už skúsenosti s podobným projektom má a ukázalo sa, že bol úspešný. Nadviazala totiž na projekt digitalizácie dvoch kenských škôl v dedine Rukanga v okrese Voi. „Na projekte budú spolupracovať aj učitelia z Moi High School – Kasigau, kde sme  počítačovú učebňu zaviedli minulý rok. Aj vďaka tomu si škola významne polepšila v študijných výsledkoch svojich žiakov,“ dodáva Jakub Šimek. Škola ešte v roku 2009 bola v rebríčku výsledkov maturít na chvoste. V auguste tohto roku sa však v prípravných testoch na maturitu umiestnila na 2. mieste z 13 stredných škôl v okrese Voi a na 10. mieste zo 46 škôl v kraji Taita – Taveta. Počítačové kurzy sú na Moi High School pre všetkých študentov povinné a učitelia môžu odučiť aspoň hodinu týždenne pomocou dataprojektoru a interaktívnej tabule. „Keďže škola je internátna, žiaci majú možnosť využívať počítače a informácie získavané z internetu aj vo voľnom čase. Ich rodičia majú vďaka elektronickým žiackym knižkám prístup k ich študijným výsledkom, ktoré si môžu skontrolovať pomocou zaslania SMS správy.“

Podľa Jakuba Šimeka je podpora vzdelania a zamestnanosti mladých Keňanov najlepšou prevenciou voči pytliactvu a zneužívaniu prírodných zdrojov regiónu, ako aj voči ich sťahovaniu sa do slumov vo veľkomestách. Tým, že okres Voi susedí aj s Národným Parkom Tsavo, má obrovský potenciál na rozvoj domáceho turizmu. Využitie počítačových zručností absolventov by sa mohlo využiť aj tam. Nadácia Pontis projekt realizuje spolu s kenským partnerom Youth for Conservation a za finančnej podpory Slovak Aid.

 

Autor: Simona

Komentáre

Newsletter

Vložte svoje požadované údaje a vyberte program, z ktorého chcete dostávať novinky a odošlite.

Povinné položky