Zodpovedným a férovým firmám udelili ocenenie Via Bona Slovakia

Prevzali si ich firmy, ktoré dobrovoľne a pomáhajú svojmu okoliu, zamestnancom či podnikateľskému prostrediu.

Bratislava 5. apríla (TASR) - Slovensko pozná ďalšie firmy, ktoré do svojho podnikania vnášajú zodpovednosť, férovosť i filantropiu. Na včerajšom galavečere v priestoroch bratislavskej Starej tržnice, za účasti prezidenta Andreja Kisku, týmto spoločnostiam už po sedemnásty raz udelili ocenenia Via Bona Slovakia.
 
Prevzali si ich firmy, ktoré dobrovoľne a nad rámec toho, čo im prikazuje zákon, pomáhajú svojmu okoliu, zamestnancom či podnikateľskému prostrediu, v ktorom pôsobia. "S frustráciou, ktorá na Slovensku v súčasnosti vládne, sa dá bojovať aj prostredníctvom pozitívnych príkladov pekných a zmysluplných aktivít, ktoré reprezentujú dnes ocenené spoločnosti," uviedla v tejto súvislosti Lenka Surotchak, výkonná riaditeľka Nadácie Pontis – organizátora ankety.

Ocenenia sa udeľovali celkovo v šiestich kategóriách, ktoré doplnila Cena verejnosti a premiérovo udeľovaná Cena za sociálne inovácie, vyzdvihujúca projekt s potenciálom zmeniť prístup k riešeniu niektorého dlhodobého spoločenského problému. O ocenenie sa uchádzalo celkovo 71 malých, stredných a veľkých firiem.

V kategórii Zodpovedná veľká firma zvíťazila spoločnosť Kia Motors Slovakia. Ocenili ju za dlhodobé úsilie byť zodpovedným zamestnávateľom a producentom i za to, že dlhodobo podporuje región, v ktorom pôsobí, napríklad financovaním projektov či podporou dobrovoľníckych aktivít zamestnancov. Vyzdvihli i aktívnu spoluprácu spoločnosti so strednými odbornými školami a univerzitami.

"V tejto kategórii sme prijali celkovo desať nominácií, vôbec najvyšší počet v histórii ankety," skonštatovala PR manažérka Nadácie Pontis Simona Gembická.

Zástupcovia spoločnosti Ošetrovateľské centrum si prevzali ocenenie v kategórii Zodpovedná malá/stredná firma. Cena Via Bona Slovakia im patrí za zodpovedný prístup k podnikaniu motivovaného presvedčením, že seniori si zaslúžia tú najlepšiu starostlivosť. Ošetrovateľské centrum získalo i Cenu verejnosti, o ktorej rozhodli v hlasovaní čitatelia denníka SME.

Ocenenie v kategórii Férový hráč na trhu si prevzala spoločnosť METRO Cash&Carry SR, za ich zodpovedný a férový prístup k dodávateľom i zákazníkom, ale aj dlhodobú podporu malých lokálnych dodávateľov. "V rámci korporátnej vízie "Pomáhame podnikateľom rásť", pomáha propagovať prihlásené prozákaznícke akcie drobných podnikateľov," vysvetlila Gembická.

Zelenou firmou sa stala spoločnosť 2brothers, za ich projekt Zelený bicykel. Ide o systém zdieľaných bicyklov, ktorý znižuje ekologický dopad motorizovaných dopravných prostriedkov, vytvára zdravé návyky u ľudí a znižuje premávku v meste. "Pilotný projekt bol spustený v Prievidzi, za ktorý mesto získalo ocenenie "Efektívne trvalé opatrenia" od Ministerstva životného prostredia SR," ozrejmila PR manažérka Nadácie Pontis.

Via Bona Slovakia ako Dobrý partner komunity získala firma NOSENE, za svoj podnikateľský projekt, ktorým reaguje hneď na niekoľko spoločenských problémov. Predajom, ale i úpravou používaného oblečenia dáva novú šancu obnosenému šatstvu, prispieva k ekologickému zmýšľaniu verejnosti a navyše pomáha týraným ženám, keďže 15 percent z ceny každého predaného výrobku putuje občianskemu združeniu MyMamy v Prešove.

"V kategórii bolo udelené aj čestné uznanie. Získali ho spoločnosti Squire Patton Boggs a bnt attorneys-at-law za dosiahnutie systémovej zmeny v procese oddlženia a osobného konkurzu," dodala Gembická.

Ocenenie v kategórii Skvelý zamestnávateľ získala spoločnosť IKEA Bratislava. V jej prípade vyzdvihli organizáciu série podujatí zameraných na podporu osobnostného rozvoja a individuálneho talentu zamestnancov. Na interné podujatie nadviazal externý Týždeň talentov, kde sa mohli prihlásiť ľudia, ktorí majú záujem v spoločnosti pracovať.

Čestné uznanie za obohatenie firemnej kultúry o ľudský rozmer získala spoločnosť Soitron, so svojim projektom internej konferencie SoitronX.

Cenu za sociálne inovácie získala spoločnosť Jem iné SK s projektom Revolúcia v stravovaní. Jeho cieľom je zmeniť povedomie o dôležitosti správneho a pravidelného stravovania, pričom hlavnou cieľovou skupinou sú deti. "Spoločnosť organizuje Školu varenia, kde deti nielen vzdelávajú, ale im aj stravu pripravujú. V Škole varenia vyškolili desiatky detí," uviedla Gembická.

Tie najinšpiratívnejšie príklady zodpovedného podnikania vyberali nezávislé poroty zložené zo zástupcov biznisu, štátnej správy, médií, mimovládneho sektora a vzdelávacích inštitúcií, na základe nominácií firiem a osobných prezentácií v dvoch kolách.

 

Zdroj: teraz.sk

Komentáre

Newsletter

Vložte svoje požadované údaje a vyberte program, z ktorého chcete dostávať novinky a odošlite.

Povinné položky