CEE CSR Summit 2018

Spoznajte biznis, ktorý prináša viac

Inšpirujte sa, zdieľajte a diskutujte

Zodpovedné podnikanie je ako žonglovanie s mnohými loptičkami. Chce to poznať správnu techniku, tempo aj štýl, ktorý je trendy. To všetko pre vás chystáme a k tomu ako bonus poriadnu dávku motivácie. Aby vám žonglovanie išlo pekne od ruky.

13. november 2018

Zodpovedné podnikanie je ako žonglovanie s mnohými loptičkami. Chce to poznať správnu techniku, tempo aj štýl, ktorý je trendy. To všetko pre vás chystá Nadácia Pontis 13. novembra v Bratislave a k tomu ako bonus poriadnu dávku motivácie. Aby vám žonglovanie išlo pekne od ruky. 

Roztrhlo sa s nimi vrece. Sú o zero waste životnom štýle, udržateľnej móde, pomalom jedle aj o pomalšom živote. Toľko podujatí, ktoré sa tak či onak točia okolo zodpovednosti – k planéte, k okoliu, k sebe samému - som nikdy predtým v Bratislave nezaznamenala. A to je dobre. Keď sme pred 16. rokmi začali v Nadácii Pontis organizovať konferenciu o zodpovednom podnikaní, CSR na Slovensku bolo len akýmsi „panským huncútstvom“ prineseným nadnárodnými korporáciami. Nie, nie je to (len) o šeku, ktorý na Vianoce vypíšete detskému domovu, vysvetľovali vtedy trpezlivo kolegovia firmám. Zodpovedné podnikanie je predovšetkým o vzťahu – vzťahu dlhodobom, rešpektujúcom a vzájomne prospešnom. A to úplne s každým, s kým pri podnikaní prichádzate do styku.

Dnes už toľko vysvetľovať netreba. Nielen firmy, ale najmä ich zákazníci vedia – i očakávajú – viac. Nestačí kvalitný produkt či služba, treba aj pridanú hodnotu. Ale i tak – nežijeme tu my tak trochu v udržateľnej bubline? My, obyvatelia veľkých miest, ktorí svedomito odmietnu plastovú slamku pri kúpe svojho obľúbeného smoothie... Čo však s nami ostatnými, jednotlivcami i firmami, ktorí v skutočnom živote len mávnu rukou nad tým, že by mali svojím príkladom meniť svet k lepšiemu. 

Odpoveď môžete nájsť na tohtoročnom CEE CSR Summit-e, ktorý organizuje Nadácia Pontis už 16-ty krát.  Na čo sa môžete na najväčšej konferencii o zodpovednom podnikaní tešiť tento rok?  Ak sa s vašou firmou v CSR vodách pohybujete už dlhšie a chcete sa posunúť ešte ďalej, cestou by mohla byť tzv. co-creation. Zapájať zamestnancov či zákazníkov do inovácií pri vývoji produktov a služieb má totiž mnoho výhod (Maarten Pieters, Signify). Trendom tiež je starať sa o pocit pohody a spokojnosti zamestnancov aj inak, ako len permanentkou do fitnescentra (Pia Webb, koučka). 

Sme tu však aj pre tých, ktorí možno trochu tápu v tej spleti tém, ktoré sa pod zodpovednosťou skrývajú. Čo napríklad taká diverzita – veľa sa o nej hovorí, ale nie je to len akási novodobá povinná jazda? (Barbora Ruščin, Deutsche Telekom a iní) Poradíme aj tým z vás, ktorí by ste radi vašich zákazníkov motivovali k udržateľným nákupným rozhodnutiam. Taký maloobchod totiž vie zohrať veľkú úlohu v boji proti plastom (Lavinia Kochanski, Kaufland).   

Sme tu pre tých, ktorí nechcú len pasívne počúvať, ale radi prispejú svojou skúsenosťou do debaty. Tých debát bude aj tento rok viac než desiatka – a každý si bude môcť vybrať diskusný stôl podľa svojej preferencie. Rôznorodosť tém je zaručená – od greenwashingu cez zamestnávanie marginalizovaných Rómov až po boj proti dezinformáciám. Ak vás zaujíma, ako môže aj vaša firma získať certifikát potvrdzujúci rovnaké odmeňovanie žien a mužov alebo ako sa dá konkrétne prispieť k napĺňaniu Cieľov udržateľného rozvoja, ste tu správne - aj o tom bude reč.

08:00 - 09:00

Registrácia a ranná káva s Tchibom

09:00 - 09:10

Otvorenie

  • Lenka Surotchak, CEO, Nadácia Pontis
  • J. E. Adam Sterling, veľvyslanec USA na Slovensku
  • Michal Liday, prezident Business Leaders Forum / predseda predstavenstva a generálny riaditeľ, Tatra banka

09:10 - 09:35

Co-creation ako inšpiratívna cesta k udržateľnému úspechu

  • Maarten Pieters, Signify (NL)

09:35 - 10:00

Komplexnosť CSR v maloobchode

  • Lavinia Kochanski, Kaufland (DE)

10:00 - 10:45

Ako hovoriť o diverzite tak, aby nám rozumeli

  • Panelová diskusia: Barbora Ruščin, Deutsche Telekom (SK), Alessandro Lagazio, IKEA (IT)

10:45 - 11:10

Kávová prestávka s Tchibom

11:10 - 11:35

Šťastní doma – šťastnejší v práci

  • Pia Webb, Quality of Life Expert (SE)

11:35 - 12:00

Filantropiou k systémovej zmene

  • Tatiana Švrčková, Slovak Telekom a Soňa Slobodníková, Útvar hodnoty za peniaze, Ministerstvo financií SR

12:00 - 13:00

Obed

13:00 – 14:45

Diskusné stoly

14:45 – 15:00

Záver a hodnotenie

15:00 – 19:00

Trhovisko CSR riešení

  • 23 stánkov so zodpovednými produktmi a službami pre deti
 

Maarten Pieters | Signify (NL)

Maarten Pieters vedie oddelenie co-creation (t.j. spolutvorby) v Signify, predtým Philips Lighting. Spolu so svojím tímom pracuje na tom, aby si zamestnanci naprieč celou firmou osvojili myšlienku co-creation, ktorá označuje spoluprácu na vývoji s ľuďmi mimo spoločnosti, pričom môže ísť o dodávateľov, médiá či samotných zákazníkov. Maarten je tiež spoluautorom nedávno vydanej publikácie Sedem princípov úplnej spolutvorby (The 7 Principles of Complete Co-creation), ktorá je komplexným a praktickým sprievodcom v tejto téme.

Lavinia Kochanski | Kaufland (DE)


Lavinia Kochanski vyštudovala podnikovú ekonómiu a od roku 2014 pracuje v spoločnosti Kaufland. Od jej nástupu do firmy si prešla viacerými pozíciami na rôznych oddeleniach. Od októbra 2017 vedie oblasť spoločenskej zodpovednosti na medzinárodnej úrovni. So svojím tímom posúva aktivity firmy v oblasti CSR vpred a v spolupráci s ďalšími oddeleniami, obchodnými partnermi a dodávateľmi vytvára z Kauflandu zodpovednejšiu a zelenšiu firmu.

Barbora Ruščin | Deutsche Telekom (SK)

Barbora pracuje v Deutsche Telekom na pozícii Senior Employer Brand Consultant, pracovné skúsenosti má z oblasti marketingu, komunikácie, IT aj HR. Venuje sa dizajnu a kultúre organizácií s dôrazom na angažovanosť zamestnancov, spokojnosť zákazníkov a prevádzkovú výnimočnosť. Aj v dôsledku jemných záchvevov predčasnej krízy stredného veku aktuálne venuje Barbora veľa času spolupráci so svojím nedávno objaveným feministickým Ja na témach podpory rodovo uvedomelých a vyvážených organizácií.

Tatiana Švrčková | Slovak Telekom

V rámci oddelenia korporátnej komunikácie má na starosti zodpovedné podnikanie, filantropiu a korporátny sponzoring. Telekom zastupuje v pracovných skupinách a združeniach ako BLF, ASFIN. Stála pri zrode grantových programov Hľadáme ďalší zmysel pre podnikanie nepočujúcich, operačnom programe Mobilný pedagóg, vzniku Fondu pre transparentné Slovensko, Darcovských SMS správ. Dlhodobo spolupracuje s rôznymi neziskovými a príspevkovými organizáciami – Dobrý anjel, Dom na polceste Veľký Slavkov, Horská záchranná služba, OZ Nepočujucedieta.sk, Od emócií k poznaniu, Komenského inštitút, Teach for Slovakia.

Pia Webb | odborníčka na kvalitu života a kariérna koučka (SE)

Pia Webb inšpirovala a koučovala tisíce manažérov zo Švédska a Veľkej Británie. Ako odborníčka na kvalitu života, životný a kariérny koučing poukazuje na spojenie medzi úspechom jednotlivca a úspechom samotnej organizácie. Na základe svojich skúseností vytvorila v roku 2009 Webbs Quality of Life Model, ktorý od svojho vzniku zmenil mnohých ľudí k lepšiemu. Jej cieľom je rozšíriť tento model globálne. Svoje odporúčania spísala aj do motivačnej príručky Zlepšite si kvalitu svojho života švédskym spôsobom (Improve Your Own Quality of Life: The Swedish Way), ktorá sa dostala do finále Medzinárodnej knižnej ceny, USA, v kategórii Motivačná kniha.

 

Viac nájdete tu: https://www.cee-csr-summit.eu/speakri/ 

Stará tržnica, Bratislava

Newsletter

Vložte svoje požadované údaje a vyberte program, z ktorého chcete dostávať novinky a odošlite.

Povinné položky