30. 11. 2022 Nadácia Pontis

5 hlavných zásad pri tvorbe vizuálov pre sociálne siete v online programe Canva

Poznáte to. Potrebovali by ste jednoduchý vizuál na sociálne siete, ale nemáte k dispozícii grafika. Nie ste dostatočne zdatní vo Photoshope či iných grafických programoch, a tak sa svojho plánu radšej vzdáte. Jednoduchým riešením je však práca v online programe Canva, ktorý zvládne každý. Tejto téme sme venovali aj jeden webinár v rámci našich Pro bono tréningov. Viedla ho špecialistka komunikácie zo spoločnosti Foxconn Eva Gendiarová. Prečítajte si jej 5 tipov, ako pracovať s Canvou.

Program Canva nájdete na adrese www.canva.com.

1.Rozmer je základ

Na to, aby ste si vedeli rozložiť a pripraviť vizuál, potrebujete vedieť presnú špecifikáciu rozmerov. Príspevky na sociálne siete Facebook, Instagram, LinkedIn alebo iné si vyžadujú rôzne rozmery, ktoré sú pre ne ideálne vo všetkých náhľadoch (PC, tablet, mobil). Prehľad aktuálnych rozmerov nájdete napríklad na tomto linku.

2. Exportujte v PNG

Prípona PNG je ideálna pre väčšinu príspevkov na sociálnych sieťach. Obrázky exportujte hlavne v tomto formáte, pretože tak sa dosiahne vyššia kvalita zobrazenia a texty budú čitateľnejšie na všetkých obrazovkách – desktop, smartfón, tablet.

3. Meňte veľkosti rozmerov

Canva ponúka aj takýto rýchly a užitočný nástroj. Keďže sociálne siete si vyžadujú veľa rôznych rozmerov, určite ho budete pravidelne využívať. Ak máte hotový vizuál, kliknite na tlačidlo Zmeniť veľkosť a vizuál sa vám vytvorí v novej zvolenej veľkosti. Samozrejme, všetko však treba nakoniec vo vizuáli doladiť a upratať. *Táto funkcia je na rozdiel od ostatných, ktoré sú zdarma, prístupná len v platenej verzii programu.

4. V jednoduchosti je krása

Menej je niekedy viac, preto sa nikdy do vizuálu nesnažte dostať veľa prvkov, aby nevznikol tzv. vizuálny smog. Pre sociálne siete je ideálne použitie v kombinácii foto/grafiky, loga a krátkeho titulku. Je samozrejme najlepšie, ak vizuál prepojíte s titulkom, aby ste tým podčiarkli unikátnosť a hravosť svojich príspevkov.

Používajte vždy rovnaký font písma, veľkosť loga, aby ste vizuály vašich postov zjednotili. Využiť na to môžete aj tzv. farebný filter. Môžete ho pridávať do všetkých fotiek vo vašom feede. Váš feed tak bude pôsobiť ucelenejšie.

Uvedomte si, že na sociálnych sieťach máte maximálne sekundu, aby ste vizuálom oslovili respondenta pri rolovaní feedu. Preto by vaše vizuály mali zaujať už na prvý pohľad.

5. Nebojte sa vrstiev

V Canve, podobne ako v ďalších grafických programoch, existujú tzv. vrstvy, ktoré posúvate dopredu alebo dozadu. Prekrývať teda môžete farby, ale aj obrázky navzájom. Aj tu však platí, že čím jednoduchší a čistejší vizuál vytvoríte, tým to bude krajšie a zrozumitelnejšie aj pre vašu cieľovú skupinu. Rozpísať sa totiž vždy môžete aj priamo vo vašom príspevku, ktorý vizuál jednoducho dovysvetlí.

Tento článok vznikol v rámci programu expertného dobrovoľníctva Tréningy Pro Bono.

Za poskytnutie know-how ďakujeme firme

Kto sme

Vytvárame silné a zmysluplné spojenia medzi firemným, občianskym a verejným sektorom v našich troch strategických témach – v sociálnych inováciách, vo filantropii a v zodpovednom podnikaní. V nich si budujeme expertízu, prinášame trendy, presadzujeme dlhodobý dopad a inšpirujeme.


Nadácia Pontis
Zelinárska 2
821 08 Bratislava


tel.: (421 2) 5710 8111


×

Už odchádzate?

NESTRAŤTE S NAMI SPOJENIE

Na email vám budeme posielať inšpiratívne
novinky či informácie o aktuálnych výzvach.