02. 05. 2025 Filantropia

Nadačný fond dm drogerie markt prinesie školám zelenú energiu aj osvetu o obnoviteľných zdrojoch

Poznáme výsledky tretieho ročníka grantového programu Školy na zelenú.

Nadačný fond dm drogerie markt v Nadácii Pontis sa prostredníctvom grantového programu Školy na zelenú zameriava na podporu inovatívneho využívania zdrojov na prevádzku školských zariadení. Súčasťou programu je aj podpora vzdelávania o šetrení zdrojmi a udržateľných formách energie.

V rámci tretieho ročníka programu boli sumou takmer 113-tisíc eur podporené projekty, ktoré sa týmito témami zaoberajú. Do odborného hodnotenia postúpilo 30 organizácií, ktoré spĺňali kritériá po formálnej stránke. Hodnotiaca komisia sa rozhodla poskytnúť finančnú podporu 5 projektom. Navýšila sa aj poskytnutá suma z pôvodných 77-tisíc eur na sumu 112 389,99 eur. Organizácie mohli žiadať 10-tisíc až 50-tisíc eur na projekt.

Medzi podporené školy patrí Základná škola, Morovnianska cesta 1866/55, Handlová so svojím projektom Zelencreativity (výška podpory 24 240,00 €). Podporu získa Gymnázium, Bernolákova 37, Šurany s projektom GYMSU na zelenú 2025 (výška podpory 22 944,42 €). Medzi úspešných žiadateľov patrí Základná škola s materskou školou, Bohdanovce 209 a ich projekt Zdravá energia – zdravý život (výška podpory 24 083,16 €). Podporená je aj Základná škola, Nám. A. H. Škultétyho 9, Veľký Krtíš s projektom Slnko do Veľkého Krtíša (výška podpory 26 650,00 €). Posledná, piata úspešná je Spojená škola, J. Fabiniho 3, Spišská Nová Ves s projektom Slnečná škola – energia pre budúcnosť (výška podpory 14 472,41 €).

Prečítajte si aj:

Výsledky výzvy Škola na zelenú 2025

Organizácia: Základná škola, Morovnianska cesta 1866/55, Handlová

Názov projektu: Zelencreativity

Výška podpory: 24 240 €

Zámer: Cieľom projektu je znížiť náklady na energiu, zvýšiť energetickú nezávislosť školy a prispieť k ochrane životného prostredia. Edukácia žiakov so zameraním na slnečnú energiu.

 

Organizácia: Gymnázium, Bernolákova 37, Šurany

Názov projektu: GYMSU na zelenú 2025

Výška podpory: 22 944,42 €

Zámer: Cieľom projektu je výroba ekologickej elektrickej energie z obnoviteľných zdrojov, zníženie závislosti na verejnej sieti, taktiež kontinuita dodávok v prípade neočakávaných výpadkov.

 

Organizácia: Základná škola s materskou školou, Bohdanovce 209

Názov projektu: Zdravá energia – zdravý život

Výška podpory: 24 083,16 €

Zámer: Cieľom projektu je využitie obnoviteľného zdroja energie a vedenie žiakov školy k tomu, aby takéto formy energií využívali tiež. Inštaláciou fotovoltických panelov na strechu školy vznikne úspora na energiách, pomôže sa trochu šetriť životné prostredie a zároveň sa zakomponujú do vzdelávania žiakov praktické ukážky a simulácie využívania obnoviteľných zdrojov energie.

 

Organizácia: Základná škola, Nám. A. H. Škultétyho 9, Veľký Krtíš

Názov projektu: Slnko do Veľkého Krtíša

Výška podpory: 26 650 €

Zámer: Cieľom projektu je inštalácia fotovoltického diela. Zakomponovanie témy obnoviteľných zdrojov energie, šetrenie zdrojmi či ochrana životného prostredia do výchovno-vzdelávacieho procesu a ďalšie možnosti rozvoja školy.

 

Organizácia: Spojená škola, J. Fabiniho 3, Spišská Nová Ves

Názov projektu: Slnečná škola – energia pre budúcnosť

Výška podpory: 14 472,41 €

Zámer: Zníženie energetickej náročnosti je hlavným cieľom projektu. Medzi ďalšie ciele patrí ochrana životného prostredia a podpora vzdelávania žiakov o obnoviteľných zdrojoch energie.

O výbere projektov rozhodovala hodnotiaca komisia v zložení:

  • Peter Rakovský Ernst & Young Slovakia
  • Stela Mrnková Ernst & Young Slovakia
  • Sandra Varačková Ernst & Young Slovakia
  • Miroslav Žák dm drogerie markt s.r.o.
  • Peter Teplan dm drogerie markt s.r.o.
  • Silvia Kočková drogerie markt s.r.o.
  • Lucia Karaščáková Accenture

Zasadnutia komisie sa bez hlasovacieho práva zúčastnili:

  • Barbora Hullová Nadácia Pontis
  • Mária Kalčok Babušová dm drogerie markt, s.r.o.

Kto sme

Vytvárame silné a zmysluplné spojenia medzi firemným, občianskym a verejným sektorom v našich troch strategických témach – v sociálnych inováciách, vo filantropii a v zodpovednom podnikaní. V nich si budujeme expertízu, prinášame trendy, presadzujeme dlhodobý dopad a inšpirujeme.