Bootcampu sa zúčastnia zástupkyne a zástupcovia 15 organizácií. Maximálne 10 z nich postúpi do 3-mesačného mentoringovo-vzdelávacieho programu – Impact Lab Akcelerátora.
Projekt Iniciatívna škola podporuje občiansku angažovanosť mladých a rozvoj občianskych a sociálnych zručností žiačok/žiakov 2. stupňa primárneho vzdelávania cez dobrovoľníctvo a rozvoj kritického myslenia. Zameriava sa na vzdelávanie pedagógov o dobrovoľníctve aj jeho prepojenie s formálnym vzdelávaním. Organizácia realizuje workshopy Prvý krok k zmene, Trhy dobrovoľníctva a dobrovoľnícke aktivity pre žiačky/-kov v spolupráci s neziskovými organizáciami. Najpopulárnejšou časťou projektu je City Safari – spoznávanie úloh neziskových organizácií v ich prostredí. Spolupráca škôl s dobrovoľníckymi centrami prispieva k dlhodobej podpore aktívneho občianstva a zvýšeniu účasti mladých ľudí na verejnom dianí.
Názov projektu: Iniciatívna škola
Organizácia: Bratislavské dobrovoľnícke centrum
Názov projektu: Spoločná Krajina: Efektívne cesty desegregácie a inklúzie
Organizácia: Centrum environmentálnej a etickej výchovy Živica
Projekt je zameraný na tému desegregácie, inklúzie a na školské intervencie pre žiakov a žiačky zo sociálne znevýhodneného prostredia a generačnej chudoby. Buduje svoje základy a čerpá z doterajších skúseností a hlbokého vhľadu do problematiky na základnej škole Alma, kde neustále prebieha snaha o vydestilovanie najefektívnejších intervencií na pomoc deťom z generačnej chudoby. Projekt sa zameriava na systémové nastavenie podpory týmto žiakom. Druhým pilierom je prenos skúseností na 11 ďalších škôl naprieč Slovenskom, ktoré čelia podobným výzvam. Tretí, celospoločenský rozmer projektu sa zameriava na učiteľskú komunitu a verejnosť, kde prostredníctvom 2-dňovej akcie a prieskumu chce zvyšovať povedomie.
V obciach s prítomnosťou chudobných rómskych komunít je problém s nízkou angažovanosťou rodičov v predprimárnom vzdelávaní ich detí. Zapojením rodičov do interaktívnych aktivít chce u nich projekt zvýšiť povedomie o dôležitosti vzdelávania, preklenúť kultúrne bariéry a zvýšiť dôveru v škôlky, čo zlepší dochádzku ich detí. Rodičia sa stanú aktívnymi partnermi v procese vzdelávania. Na strane škôlok chce organizácia podporiť inkluzívnejšie prostredie. V spolupráci s piatimi škôlkami vytvorí inovatívny model spolupráce, ktorý bude vychádzať zo vzájomného učenia sa. Omama a jej mentorka budú slúžiť ako mosty medzi svetom chudobnej komunity a formálnej vzdelávacej inštitúcie.
Názov projektu: Cesta do škôlky – škôlky otvorené všetkým deťom
Organizácia: Cesta von
Názov projektu: DASATO pre učiteľov – DASATO PBL (project based learning)
Organizácia: DASATO
Projekt PBL (project based learning) je jednou z hlavných aktivít organizácie DASATO Slovensko, ktorá sa už viac ako 8 rokov venuje inovatívnemu vzdelávaniu mladých v regiónoch. PBL vzniklo s cieľom prinášať pozitívne systémové zmeny do vzdelávania na školách cez projektové vyučovanie. Sústredí sa na rozvoj a vzdelávanie učiteľov/-liek v 15 základných témach, dôležitých na to, aby vedeli uplatniť moderné vyučovacie metódy do svojich predmetov. Vzdelávanie prebieha cez workshopy a prednášky. Organizácia vytvára komprehensívne metodiky, aby sa dalo projektové vyučovanie jednoducho implementovať do predmetov a aktivít učiteľov, a tí sa tak mohli sústrediť viac na realizáciu, než na prípravu.
Projekt Emocionálny kompas reaguje na kritickú potrebu podporiť duševné zdravie detí a učiteľov na Slovensku. Program ponúka praktické metodiky a školenia, ktoré pomáhajú zlepšiť sociálno-emocionálne zručnosti. Cieľom je zvýšiť šírenie o 110 % nad rámec očakávaného rastu, na 45 tisíc detí ročne, prostredníctvom škálovania programu vyškolením mentorov a mentoriek RCPU, čo umožní efektívne šírenie na školy vo všetkých regiónoch. Tento rast bude podporený posilnením interných procesov, zavedením CRM systému a diverzifikovaným fundraisingom, ktorý zabezpečí dlhodobú finančnú stabilitu a podporí ďalší rozvoj organizácie.
Názov projektu: Emocionálny kompas
Organizácia: EMTEGRA
Názov projektu: Modelové školy pre sociálne znevýhodnené skupiny
Organizácia: InTYMYta
Projekt sa zameria na 5 modelových škôl so žiactvom zo sociálne znevýhodneného prostredia (SZP). Vytvorí prierezové metodiky zamerané na zmeny v puberte, starostlivosť o telo a hygienu, pochopenie reprodukcie, budovanie solidarity, rešpektu a zdravého sebavedomia (neskôr škálovateľné do ďalších škôl). Využitie metodológie bude podporené vzdelávaním žiactva s príležitosťou učiteľskej hospitácie, konzultácie a vzdelávaním učiteľstva k správnemu a bezpečnému využívaniu vytvorenej metodológie pre jednotlivé predmety a vysvetlením prierezovosti. Komunikácia cieľov bude podporená kampaňou. Projekt zároveň zabezpečí ľudské a finančné zdroje pre rozvoj organizácie a šírenie výstupov.
Projekt inovatívnymi a škálovateľnými AI nástrojmi, s využitím know-how Mentórie, zvýši dostupnosť a kvalitu podpory učiteľov a riaditeľov ZŠ/SŠ pri postupnej implementácii kurikulárnej reformy. Vytvorení personalizovaní AI agenti učiteľom poskytnú podporu v profesijnom rozvoji a pomôžu v zvyšovaní kvality vzdelávania, so zameraním na úspech pre každého žiaka. Pre mentorov zabezpečia rozšírené tréningové možnosti a spätnú väzbu pre rozvoj ich kompetencií.
Projekt sa zameria aj na posilnenie systematickej komunikácie a kapacít Mentórie. Akceleruje fundraisingové aktivity a rozvoj nových partnerstiev, čím zabezpečí udržateľnosť a posilní líderstvo organizácie v oblasti mentoringu a vzdelávania.
Názov projektu: MentorIA Boost – inovácia s AI pre rozvoj učiteľov a kvalitnejšie vzdelávanie
Organizácia: Mentória
Názov projektu: IN škola Rozmanity
Organizácia: Rozmanita
Projekt pilotu programu IN škola Rozmanity prináša overený inkluzívny model z LAB školy Rozmanity do štyroch materských škôl na Slovensku v rôznych regiónoch a kontextoch. Cieľom je zlepšiť pripravenosť pedagógov na prácu s rozmanitými deťmi, podporiť ich sociálny a emočný rozvoj a vytvoriť bezpečné a podnetné prostredie pre každé dieťa – bez ohľadu na pôvod či potreby. V projekte poskytne organizácia školenia, mentoring a metodiky, zároveň bude sledovať prvé dopady a tvoriť edukačné výstupy vrátane vzdelávacích videí. Výstupy z pilotu umožnia lepšie nastaviť podporu škôl v ďalších fázach šírenia a získať dôkazy pre advokačné aktivity smerom k systémovej zmene.
Projekt „Ukrajinský komponent“ v online škole SchoolToGo je systematické, bezpečné a inkluzívne vzdelávacie riešenie pre ukrajinské deti školského veku žijúce v zahraničí. Výučba prebieha so sprievodom kvalifikovaného učiteľa cez modernú LMS platformu s využitím nástrojov umelej inteligencie (AI) na personalizáciu obsahu a podporu aktívneho učenia. Projekt sa zameriava na ukrajinský jazyk, literatúru, dejiny a kultúru s cieľom posilniť identitu, jazykové zručnosti a občianske povedomie detí. Model rešpektuje ich mentálne zdravie a digitálny wellbeing a umožňuje kombinovať výučbu s dochádzkou do miestnych škôl bez preťaženia a so zachovaním väzby na Ukrajinu.
Názov projektu: „Ukrajinský komponent“ v online škole SchoolToGo: systémové riešenie na zachovanie identity a kvalitného vzdelávania pre ukrajinské deti v zahraničí
Organizácia: SCHOOLTOGO
Názov projektu: Základoškolský debatný program – infraštruktúra na škálovanie
Organizácia: Slovenská debatná asociácia
Projekt rozvíja debatné vzdelávanie na základných školách s cieľom zlepšiť schopnosti žiakov kriticky myslieť, argumentovať a overovať informácie. Vznikne metodická infraštruktúra (plány hodín, online kurzy, databázy tém), učitelia a učiteľky dostanú školenie a pribudnú debatné krúžky na školách po celom Slovensku. Asociácia zorganizuje aj regionálne turnaje, ktoré sprístupnia debatu širšiemu okruhu detí a znížia logistické bariéry ich účasti. Tieto výstupy umožnia jednoduchšie rozširovanie a škálovanie základoškolského debatného programu v budúcnosti.
Projekt je navrhnutý s cieľom posilniť občianske iniciatívy na Slovensku prostredníctvom overenej metodiky komunitného organizovania. Hoci projekt vychádza z dlhoročných skúseností CKO v BBSK, jeho ambíciou je nadviazať spoluprácu s iniciatívami aj mimo regiónu, čím rozšíri svoj dopad na celoslovenskú úroveň.
Projekt sa zameriava na identifikáciu a podporu aktívnych občanov a občianskych iniciatív, ktoré chcú prispieť k pozitívnym zmenám vo svojom okolí. Vďaka systematickému sprevádzaniu, vzdelávaniu a prepájaniu sa tieto iniciatívy stanú základom odolných komunít, ktoré budú schopné aktívne sa zapájať do verejného diania, ovplyvňovať tvorbu verejných politík a reagovať na výzvy súčasnej doby.
Názov projektu: Lokálna sila pre demokratickú budúcnosť
Organizácia: Centrum komunitného organizovania
Názov projektu: Perspektívy a potenciál mladých migrantov a migrantiek – rozvoj inkluzívneho systému podpory
Organizácia: Centrum pre výskum etnicity a kultúry (CVEK)
Projekt na podporu mladých migrantov na Slovensku sa zameriava na odstránenie výziev a prekážok, ktoré limitujú ich osobnostný rozvoj a integráciu do spoločnosti. Cieľom je vytvorenie dlhodobých, efektívnych a škálovateľných opatrení na podporu tejto skupiny. Spolupráca s Krajskou inovačnou rozvojovou agentúrou TTSK, ktorá realizuje projekt podpory pre mladých v situácii NEET, umožní začlenenie podpory migrantov do systému celkovej podpory mladých a škálovanie do iných krajov. Projekt zmapuje potreby cieľovej skupiny a aktérov podpory, vytvorí systém mainsteramingu potrieb, index samodiagnostiky inklúzie pre kraje a mechanizmus sledovania dopadov po skončení projektu.
Slovenské Fórum Demokratickej Diskusie 2025 (SF DEMDIS) je unikátnym formátom deliberatívneho fóra, ktoré kombinuje inovatívne digitálne diskusie so živými deliberáciami 50 ľudí – pestrej miniverejnosti. Zmyslom fóra je rozvoj politických inovácií deliberatívnej a digitálnej demokracie na Slovensku, zvyšovanie porozumenia a dôvery medzi účastníkmi a navrhovanie odporúčaní na riešenie spoločenskej výzvy. Fórum adresuje nedôveru voči zapájaniu občanov, nízku poznateľnosť politických inovácií deliberatívnej demokracie a nedostatok dobromyseľného dialógu v spoločnosti. Jeho úspešná realizácia spolutvorí cestu, na ktorej možno demokraciu na Slovensku nielen držať pri živote, ale aj zlepšovať.
Názov projektu: Slovenské Fórum Demokratickej Diskusie 2025
Organizácia: DEMDIS
Názov projektu: Zriadenie prvej ambulancie pre ľudí bez domova
Organizácia: EQUITA
Projekt nízkoprahovej ambulancie všeobecného lekára pre dospelých (VLD) v Bratislave reaguje na dlhodobo prehliadanú potrebu zabezpečiť zdravotnú starostlivosť pre ľudí čeliacich sociálnym, finančným či administratívnym bariéram – ľudí bez domova, migrantov a utečencov. Organizácia plánuje vybudovať ambulanciu VLD, ktorá poskytne komplexnú, zákonom garantovanú zdravotnú starostlivosť v prostredí, ktoré je pre klientov dostupné, bezpečné a bez zbytočných prekážok. Projekt prepája zdravotné a sociálne služby na jednom mieste. Nadväzuje na naše dlhoročné terénne skúsenosti a silné partnerstvá. Organizácia potrebuje podporu na spustenie prevádzky a vybavenie ambulancie.
Projekt sa zameriava na ochranu občianskych organizácií v stále sa zužujúcom prostredí pre aktívnych ľudí na Slovensku, hlavne v súvislosti s navrhovaným zákonom o „zahraničnej podpore“/„lobingu“, ktorý je náhubkovým zákonom pre organizácie občianskej spoločnosti. Hlavným cieľom projektu je ochrana demokratických inštitúcií v oblasti právneho štátu a občianskej spoločnosti na Slovensku, a to prostredníctvom: advokácie, právnej pomoci, verejnej podpory, právnych analýz, právnej argumentácie a medzinárodnej spolupráce. Projekt sa snaží o komplexnú ochranu organizácií a ich schopnosti pôsobiť ako kontrolný mechanizmus a aktívny účastník demokratického procesu na Slovensku.
Názov projektu: Ochrana občianskej spoločnosti na Slovensku
Organizácia: VIA IURIS
Kto sme
Vytvárame silné a zmysluplné spojenia medzi firemným, občianskym a verejným sektorom v našich troch strategických témach – v sociálnych inováciách, vo filantropii a v zodpovednom podnikaní. V nich si budujeme expertízu, prinášame trendy, presadzujeme dlhodobý dopad a inšpirujeme.
Zelinárska 2
821 08 Bratislava