Kaufland znižuje množstvo palmového oleja vo výrobkov svojich značiek

Spoločnosť Kaufland Slovenská republika na Danubius Gastro predstavila svoj zodpovedný prístup.

Spoločnosť Kaufland SR na veľtrhu gastronómie predstavila environmentálny aspekt svojho podnikania.

Na 23. ročníku výstavy Danubius Gastro v bratislavskej Inchebe sa Kaufland predstavil ako spoločnosť, ktorá si uvedomuje nevyhnutnosť ohľaduplného prístupu k životnému prostrediu a kladie dôraz na trvalo udržateľný rozvoj. V duchu kampane Z lásky k Slovensku sa na ploche takmer 185 m2 prezentoval ochutnávkou výrobkov označených Značkou kvality SK či čokoládových výrobkov vlastných značiek K-Classic a Exquisit podporujúcich celosvetový program UTZ Certified, ktorého cieľom je trvalo udržateľné pestovanie kávy, čaju a kakaa. Okrem toho upozornil aj na predaj rýb a morských plodov s pečaťou Marine Stewardship Council, ktorých kúpou zákazníci prispievajú k zachovaniu udržateľného rybolovu v moriach a oceánoch.

Ponožky z rybárskych sietí i STOPka palmovému oleju

Zachovanie dažďových pralesov Kaufland podporuje zase tým, že vo výrobkoch vlastných značiek spolu s výrobcami postupne znižuje množstvo palmového oleja, alebo ho úplne nahrádza rovnako kvalitnými rastlinnými olejmi. V prezentovanom sortimente boli aj hygienické papierové výrobky či drevené ceruzky a poznámkové bloky, ktoré nesú pečať Forest Stewardship Council, ktorá je zárukou zodpovednej a šetrnej ťažby dreva. Návštevníci expozície mohli súťažiť aj o jedinečné ponožky vyrobené z recyklovaných rybárskych sietí - Healthy Seas, ktoré sa dajú kúpiť len v Kauflande.

Tento rok boli hlavnými hrdinami nášho stánku opäť potraviny, ale ukázali sme aj nepotravinové výrobky, pričom ich spoločným menovateľom bola spoločenská zodpovednosť. Netajíme sa pozitívnym prístupom voči domácim producentom, ale v našich predajniach, navyše, nájdete aj zahraničné produkty, ktoré vznikli s ohľadom na životné prostredie a férové podmienky voči ich výrobcom. Chceli sme ukázať, že zodpovednosť a láska ku krajine sa môžu prejaviť napríklad aj triedením odpadu či prístupom k výberu sortimentu,“ uviedol hovorca spoločnosti Kaufland Martin Gärtner.

Kaulfand chce o environmentálnych témach vzdelávať i verejnosť

Veľká časť stánku bola venovaná vzdelávaniu verejnosti prostredníctvom zaujímavých informácií o separácii odpadu – malých batérií, drobného elektroodpadu, textilu a odpadov z obalov (papierových, plastových, sklených), ale aj hliníkových plechoviek, ktorých zber zabezpečuje Kaufland ako prvý a zatiaľ jediný maloobchodný reťazec na Slovensku. Veľký úspech vo veľtržnom stánku Kauflandu mala súťaž v triafaní do nápojových plechoviek, ktorých sa v Kauflande v roku 2015 vyzbieralo 296 kg, čo predstavuje množstvo, z ktorého sa dá vyrobiť 26 bicyklov.

 

Zdroj: Kaufland Slovenská republika

Komentáre

Newsletter

Vložte svoje požadované údaje a vyberte program, z ktorého chcete dostávať novinky a odošlite.

Povinné položky