Je marketing z Marsu a zodpovedné podnikanie z Venuše?

Thomas Kolster vám prezradí, či je možné vďaka zodpovednému podnikaniu zvýšiť reputáciu značky.

Prečo by mala reklama slúžiť vyšším cieľom a nesústrediť sa iba na budovanie značky? Alebo naopak. Môže zodpovedné podnikanie zvýšiť reputáciu brandu? Je možné zladiť svet marketingu a zodpovedného podnikania? Príďte diskutovať s Robertom Schäferom z austrálskeho MnM Institute a Thomasom Kolsterom, popredným medzinárodným odborníkom na komunikáciu zodpovedného podnikania, ktorého ľudia poznajú aj pod prezývkou Mr. Goodvertising.

Robert verí, že každý sa môžete pridať k úspešným biznismenom, ktorí podnikajú v tom, čo ich napĺňa. Dôležité je identifikovať svoje osobné hodnoty a držať sa ich aj v rámci svojho biznisu. Aby to však celé dávalo zmysel, vaše podnikanie by malo byť prospešné aj pre ostatných - zamestnancov, okolitú komunitu, partnerov či životné prostredie. Využiť na to môžete aj reklamu. O zodpovednom podnikaní je totiž dôležité hovoriť.

Thomas je autorom knihy Goodvertising (because advertising is no good), ktorá poskytuje doteraz najkomplexnejší pohľad na komunikáciu ako silu dobra. V agentúre The Goodvertising Agency pomáha firmám a agentúram pozmeniť reklamu tak, aby nielen podporovala značku a jej predaj, ale aby prispela k riešeniu akútnych spoločenských problémov.

Prednáška bude iba v angličtine. Vstupné je 4 €. Lístky si môžete zakúpiť TU.

Termín konania Čas konania Miesto konania
29. máj 2015 19:00 hod. Connect, Páričkova 18, Bratislava (3. poschodie)
Chcem sa zúčastniť

Viete, že 74 % značiek by sa mohlo v tejto sekunde vytratiť a zákazníkom by to bolo jedno? Ako je to možné? Odpoveďou Thomasa Kolstera je, že ľuďom začne záležať na značkách, keď značkám bude záležať na ľuďoch. K dobru by mala byť použitá aj reklama. Zákazníci to v súčasnosti od firiem očakávajú. Uvedomujú si silu skrytú vo svojich peňaženkách a sú odhodlaní minúť svoje peniaze len na produkty a služby, ktorým dôverujú a ktoré sú v súlade s ich hodnotami.

Ľudí čoraz viac zaujíma podiel cukrov a tukov v ich jedálničku, množstvo toxínov v ich oblečení, pracovné podmienky robotníkov, ktorí vyrábali ich oblečenie či hračky pre ich deti, alebo či sú ich smartfóny vyrobené z minerálov, ktorých ťažba nefinancuje krvavé vojny v Afrike a navyše sa pri ich výrobe nezneužíva detská práca. Podľa výsledkov prieskumu Meaningful Brands Survey 71 % ľudí na celom svete očakáva, že firmy budú riešiť niektoré z najväčších problémov súčasnej spoločnosti, ako sú nezamestnanosť, chudoba či klimatická zmena.

Goodvertising, ako alternatíva tradičnej reklamy, musí byť založený na úprimnosti. „Ak chcete svoju značku vybudovať na podávaní spravodlivej (Fair Trade) šálky kávy, ako to robí napr. Starbucks, ale pri tom platíte v porovnaní s ostatnými kaviarňami iba zlomok daní, nemusia vás vaši zákazníci vnímať ako férových. Toto pocítil Starbucks vo Veľkej Británii, keď zákazníci a aktivisti protestovali proti daňovým praktikám reťazca,“ hovorí Thomas.  

Komunikácia môže podnietiť dialóg všetkých partnerov, vyburcovať ich k akcii a viesť k reálnej zmene. Samotná komunikačná kampaň však nestačí. Firmy musia mať jasnú stratégiu, čo a ako chcú dosiahnuť.

Príkladom kampane, ktorá rozprúdila intenzívnu diskusiu je komunikácia Coca-Coly, ktorá spustila kampaň Coming Together, ktorou chce bojovať proti celosvetovej epidémii obezity a cukrovky. Odborníci varujú pred pravidelným pitím sladených nápojov už dlhé roky, no v januári 2013 si svoj podiel viny na náraste obezity populácie priznala aj samotná Coca-Cola. Firma zároveň vytvorila strategický plán, ako chce prispieť k zmene a byť súčasťou riešenia. Z pohľadu zákazníkov je kampaň Coca-Coly veľmi odvážna  a Thomas ju prirovnáva k radikálnemu priznaniu, že cisár na sebe nemá žiadne šaty.

A toto je len malá ochutnávka toho, o čom budeme v piatok 29. mája od 19:00 diskutovať v Connecte v Bratislave. Príďte aj vy :).

O podnikaní, ktoré má zmysel, ako aj o tom, že zodpovedné podnikanie nie je luxusom pre veľké firmy, ktorý by si malí podnikatelia nemohli dovoliť.

Rozbiehate svoj biznis a chcete byť féroví k okoliu, dodávateľom či životnému prostrediu? Príďte sa inšpirovať, ako na to. Myslíte si, že zodpovednosť v podnikaní sa nedá „predať“? Nenechajte si ujsť diskusiu s Robertom Schäferom a Thomasom Kolsterom, nazývaným aj „Mr. Goodvertising“, ktorý vás presvedčí, že reklama má slúžiť vyšším cieľom ako len podpore predaja a budovaniu značky.

Diskusie a interaktívne workshopy v rámci Týždňa zodpovedného podnikania sú sprievodným programom CEE CSR Summit-u 2015.

Thomas Kolster

Thomas je popredný medzinárodný odborník na komunikáciu zodpovedného podnikania a autor knihy Goodvertising. Z pozície riaditeľa a kreatívneho pracovníka agentúry The Goodvertising Agency pomáha firmám a agentúram pozmeniť reklamu tak, aby nielen podporovala značku a jej predaj, ale aby prispela k riešeniu akútnych spoločenských problémov.

Thomas uznáva, že najväčším problémom Goodvertisingu sú rozdiely medzi svetom marketingu a udržateľnosti. Marketéri sú podľa neho z Marsu a odborníci na zodpovedné podnikanie z Venuše. Firmy však podľa neho musia nájsť spôsob, ako naučiť tieto dve oddelenia komunikovať a spoločne pracovať na riešeniach súčasných problémov.   

 

 

Robert Schäfer

Robert bol v minulosti manažérom vo viacerých nadnárodných korporáciách v Európe a Austrálii. Okrem toho vlastnil viaceré spoločnosti. So svojimi skúsenosťami sa v súčasnosti delí s novou generáciou podnikateľov.  

Robert je zakladateľom a predsedom austrálskeho MnM Institute - školy manažmentu a marketingu, ktorá študentov vedie k tomu, aby ich biznis usiloval o vyššie ciele ako len dosahovanie zisku.

Do jeho rozvojových študijných programov sa v súčasnosti zapája 300 študentov z celého sveta, prevažne z Európy a Južnej Ameriky.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Connect

Cvernovka: Stará pradiareň
3. poschodie
Páričkova 18
821 08 Bratislava

Newsletter

Vložte svoje požadované údaje a vyberte program, z ktorého chcete dostávať novinky a odošlite.

Povinné položky