08. 10. 2012 Zodpovedné podnikanie

Angažovaný zamestnanec nad zlato

Dobrovoľníctvo vo firmách sa stáva čoraz populárnejším.

V korporátnom sektore sa stále zvyšuje počet programov firemnej filantropie a možností dobrovoľníctva. Firmy tým investujú aj sami do seba. Prieskumy poukazujú na to, že pravdepodobnosť odchodu zamestnancov, ktorí sa podieľajú na takýchto aktivitách, sa znižuje o 87%. Sú pritom štyrikrát spokojnejší ako pri bežnej práci.

Filantropické aktivity by si firmy mali šiť na mieru. Mali by zapadnúť do ich filozofie a brať do úvahy aj silné stránky zamestnancov a ich názor na to, akú organizáciu by chceli podporiť. Firma, ktorá sa venuje záhradnej architektúre, samozrejme, podporí organizáciu na ochranu prírody. K hodnotám spoločnosti by sa však výborne hodila aj dobrovoľnícka akcia s cieľom vysadiť so školákmi stromčeky v miestnom parku.

Benefity dobrovoľníctva

Vďaka programom, ktoré umožňujú zamestnancom darovať niekoľko drobných na účely, na ktorých im záleží, sa za posledných 35 rokov vyzbieralo 100 miliárd dolárov. Rastie však aj povedomie, že k základným zložkám zamestnaneckej angažovanosti patrí aj dobrovoľníctvo. Ohodnotiť ho v eurách by bolo náročné, avšak dokáže urobiť podstatné zmeny a vzbudiť v ľuďoch skutočné zanietenie.

Zamestnanci majú pri ňom príležitosť prevziať na seba nezvyklé úlohy, získať nové schopnosti a drahocenné skúsenosti do svojho životopisu. Kto sa chce v práci posunúť vyššie, sa vďaka dobrovoľníckej skúsenosti môže odlíšiť od „konkurencie“.

Inšpirácia od PepsiCo

Viacero spoločností dáva zamestnancom možnosť pracovať na dobrovoľníckych projektoch v zahraničí. Môžu sa tak podieľať na projekte, alebo environmentálnej misii, ktorá ovplyvní život vzdialenej komunity na dlhšie obdobie. Skvelým príkladom je spoločnosť PepsiCo. Tá nedávno spustila v Ghane štvortýždňový dobrovoľnícky program, na ktorom sa zúčastnilo osem pracovníkov z piatich krajín. Cieľom bolo zlepšiť hospodárenie s pitnou vodou a podporiť eko-turizmus, vďaka ktorému sa získajú prostriedky na lepší prístup k čistej vode a hygiene. Raz týždenne tiež dobrovoľníci navštevovali miestne školy, v ktorých odovzdávali znalosti o pravidlách hygieny.

Zdroj: csrwire.com

Kto sme

Vytvárame silné a zmysluplné spojenia medzi firemným, občianskym a verejným sektorom v našich troch strategických témach – v sociálnych inováciách, vo filantropii a v zodpovednom podnikaní. V nich si budujeme expertízu, prinášame trendy, presadzujeme dlhodobý dopad a inšpirujeme.