28. 09. 2017 Zodpovedné podnikanie

#GivingTuesday – inovácia vo firemnej filantropii

28. november je dňom, kedy sa oslavuje štedrosť, dávanie a dobrovoľníctvo. V tomto roku po prvýkrát i na Slovensku.

V tento deň tisícky firiem na celom svete pomáhajú a ukazujú, že im nie sú ľahostajné potreby iných. Od malých, „rodinných“ podnikov až po nadnárodné korporácie – každá firma sa zapája tam, kde vidí zmysel.  Myšlienka #GivingTuesday je  až šokujúco jednoduchá. Dávať a pomáhať je možné komukoľvek a akokoľvek. 

Inovácie vo filantropii

Keď #GivingTuesday prerástol do globálneho hnutia, dokázal, že aj vo filantropii majú inovácie a kreativita svoje miesto. Podobne sa k tomu postavili aj zapojené firmy a tento deň oslavujú naozaj rôzne. Spájajú sa s neziskovými organizáciami a realizujú pre nich mnohé aktivity a zbierky. Od zdvojnásobenia príspevkov zákazníkov či zamestnancov, cez darovanie svojho produktu alebo percenta z predaja, až po vytvorenie vlastného „obrandovaného“ produktu, ktorého výťažok putuje tam, kde je to potrebné. Mnohé firmy využívajú tento priestor aj na podporu dobrovoľníckych aktivít svojich zamestnancov. Umožnia im v tento deň „dobrovoľníčiť“ alebo ponúknu svoju expertízu a know-how. Iní zas šíria posolstvo #GivingTuesday cez sociálne siete, označia svoje prevádzky, firemné priestory, autá alebo bankomaty. Príkladov a inšpirácií sa od vzniku hnutia nazbieralo mnoho.

Prvýkrát na Slovensku

Tento rok sa do #GivingTuesday prvýkrát zapojí aj Slovensko. Staňte sa aj vy súčasťou najväčšieho filantropického hnutia na svete a pomôžte nám v utorok 28. novembra šíriť dobro. Navštívte stránku www.givingtuesday.sk, kde nájdete všetky informácie, materiály na stiahnutie ale aj tipy, kde je pomoc potrebná. Ak už viete ako sa zapojíte, stačí na webe www.givingtuesday.sk vyplniť jednoduchý formulár. Ak potrebujete inšpiráciu, radi vám poradíme na givingtuesday@nadaciapontis.sk.

 

Kto sme

Vytvárame silné a zmysluplné spojenia medzi firemným, občianskym a verejným sektorom v našich troch strategických témach – v sociálnych inováciách, vo filantropii a v zodpovednom podnikaní. V nich si budujeme expertízu, prinášame trendy, presadzujeme dlhodobý dopad a inšpirujeme.