10. 02. 2015 Zodpovedné podnikanie

IKEA Group naďalej rastie a zákazníci vďaka nej šetria viac

To, že podnikanie a spoločenská zodpovednosť idú dokopy, v uplynulom roku rukolapne dokázala IKEA Group.

©IKEA

Podľa tlačovej správy za rok 2014 sa spoločnosti IKEA Group s firemnou stratégiou People & Planet Positive (Dobré pre ľudí a planétu)darilo rovnako v zvyšovaní tržieb a expanzii na nové trhy, ako aj v zvyšovaní trvalej udržateľnosti jej aktivít. Celkový obrat vzrástol na 28,7 miliárd eur, čo predstavuje v lokálnych menách nárast o 5,9 % oproti minulému roku.

„Win-win“ prístup začína firemnou stratégiou

IKEA dokázala zvýšiť podiel takmer na všetkých svojich trhoch. „Finančný rok 2014 bol pre IKEA dobrý. Teší ma, že sme zaznamenali nárast vo všetkých predajných kanáloch – v našich obchodných domoch, v novootvorených obchodných domoch a rozvíjajúcom sa e-shope. Dosiahli sme tiež niekoľko významných míľnikov na ceste k energetickej sebestačnosti a zaznamenali sme 58% zvýšenie predaja výrobkov, ktoré ľuďom pomáhajú žiť doma udržateľnejší život. Trvalá udržateľnosť je neoddeliteľnou súčasťou našej obchodnej stratégie,“ potvrdil Peter Agnefjäll, prezident a CEO IKEA Group.

Zaostrené na ľudí a planétu

Dosahovať zisky a expanziu na trhu a zároveň znižovať dopady vlastného podnikania na životné prostredie by mnohé firmy zhodnotili ako prinajmenšom ťažko dosiahnuteľné. Čo stojí v pozadí úspechu IKEA Group?

„Kľúčovým faktorom stojacim za našimi skvelými výsledkami je to, že máme dlhodobú víziu a nesnažíme sa maximalizovať krátkodobé zisky. Usilujeme sa o to, aby sme neustále vytvárali lepšie výrobky za nižšie ceny. Chceme tiež zásadným spôsobom investovať do našej budúcnosti,” hovorí Agnefjäll. „Máme ambiciózne plány na ďalší rast, ale zároveň sme rozhodnutí, že naše pôsobenie musí mať pozitívny vplyv na ľudí a planétu. Veľkosť našej spoločnosti nám dáva jedinečnú príležitosť prispieť k pozitívnej zmene spoločnosti, napríklad tým, že budeme ponúkať úsporné a šetrné svietidlá, ktoré budú pre milióny ľudí atraktívne i dostupné.“

Cieľom stratégie People & Planet Positive je, aby bola IKEA plne trvalo udržateľná. Manažér pre trvalo udržateľný rozvoj IKEA Group Steve Howard: „Som hrdý na to, že robíme veľký pokrok predovšetkým v oblasti dodávok našich najdôležitejších materiálov – už viac ako  ¾ našej bavlny a 41 % nášho dreva pochádza z trvalo udržateľných zdrojov. Navyše investujeme do obnoviteľnej energie, aby sme sa priblížili k nášmu cieľu úplnej energetickej nezávislosti. Vďaka tomu, že sú naše energeticky úsporné LED žiarovky a osvetlenie cenovo dostupné a atraktívne, umožníme miliónom ľudí viesť trvalo udržateľnejší život.“

Najväčšie úspechy IKEA v roku 2014 smerujúce k trvalej udržateľnosti:

▪     IKEA zakúpila ďalších 87 veterných turbín do celkového počtu 224 a inštalovala ďalších 150 000 solárnych panelov (do celkového počtu 700 000), čím sa priblížila k cieľu vyprodukovať do r. 2020 viac obnoviteľnej energie, ako spotrebuje.

▪     Tržby z výrobkov prospievajúcich k trvalo udržateľnému životu v domácnosti prekročili 1 miliardu eur, čo je 58% nárast v porovnaní s minulým rokom. Tieto výrobky umožňujú ľuďom šetriť či vyrábať vlastnú energiu, znižovať spotrebu vody, množstvo vyprodukovaného odpadu a žiť zdravší život.

▪     Až 75 % z predaného osvetlenia bolo na princípe LED technológie alebo umožňuje použitie LED žiaroviek, ktoré ušetria až 85 % energie a vydržia 20-krát dlhšie ako klasické žiarovky. Od septembra 2015 bude v sortimente IKEA výhradne osvetlenie LED.

▪     Od roku 2010 IKEA vďaka snahe o energetickú efektivitu v  obchodných domoch a distribučných centrách ušetrila 66 miliónov eur.

▪     V roku 2014 sa v IKEA použilo 41 % dreva s certifikátom FSC alebo recyklovaného dreva. Všetko drevo bolo od dodávateľov  spĺňajúcich normy IKEA pre lesné hospodárstvo.

▪     Podiel bavlny z trvalo udržateľnejších zdrojov vo výrobkoch IKEA dosiahol 76 %. Pestovatelia takejto bavlny používajú menej chemikálií a vody a zároveň zvyšujú svoje príjmy. IKEA plánuje do konca augusta 2015 používať len trvalo udržateľnú bavlnu.

Kto sme

Vytvárame silné a zmysluplné spojenia medzi firemným, občianskym a verejným sektorom v našich troch strategických témach – v sociálnych inováciách, vo filantropii a v zodpovednom podnikaní. V nich si budujeme expertízu, prinášame trendy, presadzujeme dlhodobý dopad a inšpirujeme.