30. 10. 2015 Zodpovedné podnikanie

IKEA uviedla na trh plyšové hračky navrhnuté deťmi pre dobrú vec

Spoločnosť IKEA premieňa originálne detské kresby na milé plyšové hračky. Výťažok z ich predaja pomôže deťom v najchudobnejších krajinách sveta.

Deti nakreslili pre deti nápadité návrhy, ktorých výsledkom je týchto 10 úžasných hračiek.

Predstavte si, že dieťa navrhne dizajn výrobku IKEA. Návrh sa premení na skutočnosť a výrobok sa začne predávať v obchodných domoch IKEA po celom svete. A že tento výrobok navyše pomôže deťom žijúcim v chudobných podmienkach. IKEA Foundation v spolupráci s organizáciami UNICEF a Save the Children realizuje Kampaň plyšových hračiek už po 13-krát, s cieľom umožniť týmto deťom viac príležitostí na lepšiu budúcnosť pre seba i svoje rodiny.

Hračky s veľkým srdcom

Cieľom Kampane plyšových hračiek pre vzdelanie je vytvoriť svet, kde deti žijúce v najchudobnejších krajinách získajú viac príležitostí a poskytne sa im kvalitné vzdelanie. Za každú plyšovú hračku alebo knižku pre deti, ktorú od 25. októbra do 26. decembra 2015 zakúpite v obchodnom dome IKEA, venuje IKEA Foundation 1 euro organizáciám UNICEF a Save the Children.

Minulý rok sa deti zákazníkov IKEA Family zúčastnili súťaže v kreslení v obchodných domoch IKEA. Ich úlohou bolo nakresliť svoju vysnívanú plyšovú hračku. Porota zložená zo zástupcov IKEA vybrala spomedzi tisícok krásnych návrhov 10 víťazných. Týchto 10 návrhov sa stalo podkladom pre tvorbu kolekcie s názvom SAGOSKATT.

„Plyšové hračky z tejto kampane sú naozaj milé a nápadité, no majú pre nás aj hlbší význam. Keďže výťažok v hodnote 1 euro z predaja každej plyšovej hračky venujeme organizáciám UNICEF a Save the Children, znamená to, že deti pomáhajú deťom pri budovanú lepšej a krajšej budúcnosti,“ hovorí Bodil Fritjofsson, Product Developer, IKEA Švédsko.  

Za 12 rokov sa vďaka Kampani plyšových hračiek pre vzdelanie vyzbieralo takmer €77 mil., ktoré pomohli viac ako 11 mil. detí prostredníctvom 99 projektov v 46 krajinách sveta.

„Chudobu porazíme, iba ak bude pre nás vzdelávanie všetkých detí prioritou. V prvom rade musíme investovať do kvalitného vzdelania pre dievčatá, deti so zdravotným postihnutím a deti z menšinových komunít. Žiadne dieťa by nemalo zostať v úzadí,“ povedal Per Heggenes, CEO IKEA Foundation.

Aj vaše dieťa môže nakresliť návrh hračky, ktorá budúci rok pomôže chudobným deťom

Počas tohtoročnej Kampane plyšových hračiek pre vzdelanie sa bude opäť konať súťaž v kreslení – deti tak budú môcť navrhnúť plyšovú hračku pre dobrú vec. Ak teda majú vaše deti hlavu plnú nápadov, priveďte ich do obchodného domu IKEA v Bratislave na workshop, kde aj tento rok budú môcť nakresliť svoje návrhy hračiek. Možno práve podľa ich návrhu vyrobíme hračky, ktoré sa budú predávať v IKEA. Workshop pre malých dizajnérov bude v obchodnom dome IKEA v Bratislave prebiehať od 5. do 7. 11. 2015 od 10.00 do 20.00 h.

Slovami partnerov: Podporme vzdelanie. Spoločne.

„Investovať do vzdelania detí znamená základ pre trvalý mier a udržateľný rozvoj. Od roku 2003 bolo miliónom detí poskytnuté lepšie vzdelanie vďaka IKEA Foundation, zákazníkom a zamestnancom IKEA z celého sveta,“ povedal Gérard Bocquenet, UNICEF Director of Private Fundraising and Partnerships. „Poďme stavať na týchto úspechoch a zabezpečme ešte väčšiemu počtu detí spravodlivú šancu v živote prostredníctvom vzdelania,“ dodáva.

„Umožniť deťom so zdravotným postihnutím či deťom z menšinových skupín prístup ku kvalitnému vzdelaniu pre nás znamená posilniť ich postavenie, ako aj postavenie ich rodín a komunít pri vytváraní lepšej a šťastnejšej budúcnosti. Prostredníctvom IKEA Foundation, ktorá pomáha deťom z chudobných pomerov, cítime neoceniteľnú podporu zo strany zamestnancov a zákazníkov IKEA po celom svete a snahu plniť právo detí na kvalitné vzdelanie, čo vplýva aj na budúce generácie,“ hovorí Elisabeth Dahlin, Secretary General Save the Children, Švédsko & Chairperson Global Lead Agency for the IKEA Foundation Collaboration.

 

Zdroj: TS IKEA

Kto sme

Vytvárame silné a zmysluplné spojenia medzi firemným, občianskym a verejným sektorom v našich troch strategických témach – v sociálnych inováciách, vo filantropii a v zodpovednom podnikaní. V nich si budujeme expertízu, prinášame trendy, presadzujeme dlhodobý dopad a inšpirujeme.


Nadácia Pontis
Zelinárska 2
821 08 Bratislava


tel.: (421 2) 5710 8111


×

Už odchádzate?

NESTRAŤTE S NAMI SPOJENIE

Na email vám budeme posielať inšpiratívne
novinky či informácie o aktuálnych výzvach.