24. 06. 2013 Zodpovedné podnikanie

Marks & Spencer ušetril milióny – vďaka udržateľnosti

V predchádzajúcom roku ušetrila britská spoločnosť milióny libier vďaka svojej stratégii udržateľného podnikania.

Britská odevná spoločnosť Marks & Spencer ušetrila za rok 2012 vďaka svojej stratégii udržateľného podnikania 135 miliónov libier, o 29% viac ako rok predtým.

Plán A spoločnosti zahŕňa tieto princípy: zdravšie potraviny pre zákazníkov, dôraz na environmentálne a sociálne aspekty pri spolupráci s dodávateľmi, menej odpadu, viac recyklácie, podporu dobrovoľníctva zamestnancov a vybraných komunitných iniciatív.

45% produktov v portfóliu reťazca má v súčasnosti „nálepku“ udržateľnosti – sú Fair Trade, organické, bez uhlíkovej stopy alebo vyrobené z recyklovaného materiálu. Od roku 2007, kedy bol Plán A spustený, znížila spoločnosť svoju uhlíkovú stopu o 23%, produkciu odpadov o 28% a spotrebu vody o 27%.

Plány na rok 2015 zahŕňajú zvýšenie podielu produktov vyrobených na báze udržateľnosti na 50%, podporu predaja Fair Trade výrobkov a získavanie 25% bavlny z udržateľných zdrojov.

Výkonný riaditeľ spoločnosti Marc Bolland chce mať istotu, že spoločnosť dokáže fungovať aj vo svete s obmedzenými zdrojmi: „Rastúca globálna spotreba bude vytvárať stále väčší tlak na limitované zdroje, extrémne počasie sa stáva realitou a sociálne problémy, ako je nezamestnanosť mladých, sa stávajú čoraz akútnejšími.

Zdroje: planareport.marksandspencer.com; businessgreen.com  

Kto sme

Vytvárame silné a zmysluplné spojenia medzi firemným, občianskym a verejným sektorom v našich troch strategických témach – v sociálnych inováciách, vo filantropii a v zodpovednom podnikaní. V nich si budujeme expertízu, prinášame trendy, presadzujeme dlhodobý dopad a inšpirujeme.


Nadácia Pontis
Zelinárska 2
821 08 Bratislava


tel.: (421 2) 5710 8111


This error message is only visible to WordPress admins
There has been a problem with your Instagram Feed.
×

Už odchádzate?

NESTRAŤTE S NAMI SPOJENIE

Na email vám budeme posielať inšpiratívne
novinky či informácie o aktuálnych výzvach.