04. 05. 2015 Zodpovedné podnikanie

Obchodné domy Kaufland kúria odpadovým teplom

V 15 nových obchodných domoch Kaufland sa odpadové teplo z chladiacich zariadení spätne využíva na kúrenie a klimatizáciu.

©Kaufland Slovenská republika v.o.s.

Obchodný reťazec Kaufland, známy svojimi nízkymi cenami a širokou ponukou tovaru, otvoril nedávno novú predajňu na Harmincovej ulici v Dúbravke, ktorá je v poradí už šiestou v hlavnom meste.

Obchodný dom Kaufland v bratislavskej Dúbravke vytvoril tiež približne 76 stálych pracovných miest, čím spoločnosť potvrdzuje svoju pozíciu medzi najväčšími a najstabilnejšími zamestnávateľmi na Slovensku. „Svojim zamestnancom okrem stabilného zamestnania v úspešnej medzinárodnej spoločnosti ponúkame motivujúce odmeňovanie a bohatý sociálny program,“ poznamenal Martin Gärtner, hovorca spoločnosti Kaufland.

S výstavbou svojich predajných miest začal Kaufland v Bratislave v mestskej časti Nové Mesto v júni 2003, o rok neskôr v novembri pribudla predajňa v Petržalke, koncom roka 2008 ďalšia v Rači a v júni 2013 otvorila brány pre zákazníkov predajňa v mestskej časti Podunajské Biskupice.

V hlavnom meste pribudli v roku 2015 už dve prevádzky Kaufland, a to začiatkom februára na Patrónke a koncom februára v, už spomínanej, Dúbravke. „Pri výstavbe nových obchodných domov dbáme na ochranu životného prostredia, preto naše prevádzky v Bratislave v Podunajských Biskupiciach, na Patrónke i v Dúbravke používajú na vykurovanie i chladenie namiesto konvenčných vykurovacích kotlov technológiu tzv. rekuperácie. Pri nej súbor chladiacich zariadení obsahuje integrované tepelné čerpadlo, ktoré využíva odpadové teplo z chladiaceho procesu potravinového chladenia a dodáva ho pre potreby vykurovania, vzduchotechniky a klimatizácie. Táto technológia výrazne zlepšuje energetickú účinnosť a znižuje emisie skleníkových plynov,“ vysvetľuje Martin Gärtner.

Zdroj: Kaufland Slovenská republika v.o.s.

Kto sme

Vytvárame silné a zmysluplné spojenia medzi firemným, občianskym a verejným sektorom v našich troch strategických témach – v sociálnych inováciách, vo filantropii a v zodpovednom podnikaní. V nich si budujeme expertízu, prinášame trendy, presadzujeme dlhodobý dopad a inšpirujeme.