09. 04. 2014 Sociálne inovácie

Prvýkrát zapli počítač a založili si mailovú schránku, ženy v núdzi učia ako sa presadiť

Ženy v núdzi z krízových centier v Bratislave sa učia, ako sa úspešne presadiť na trhu práce.

Krízové centrá v Bratislave sú veľmi úzko prepojené. Navzájom si pomáhajú a vymieňajú si skúsenosti. Ak je v jednom prebytok vecí – oblečenie, rôzne potreby, nevyjdú nazmar. Naučili sa ich navzájom zdieľať. Všetko sa prerozdelí podľa toho, kto čo potrebuje. A keď sa jednému z centier podarí získať grant na vzdelávanie žien, v učebni sa stretne pestrá zmes žien z celej Bratislavy, ktoré spája jedno – túžba zlepšiť život sebe a svojim deťom.

Radia im psychológovia i personalisti

Krízové centrum Dúha realizuje už druhý rok projekt, ktorý mnohí označujú za najzmysluplnejší za celú históriu jeho činnosti. „Pomáha ženám v núdzi úspešne sa presadiť na trhu práce,“ vysvetľuje Dagmar Povodová, riaditeľka Krízového centra Dúha Klientkam krízových centier radia počítačoví experti, personalisti i psychológovia. Vysvetľujú im ako opäť zobrať život do vlastných rúk. Projekt, ktorý sa zameriava na rozvoj sociálnych zručností a sebaprezentácie žien, sme podporili z Nadačného fondu Accenture pri Nadácii Pontis.

Učia sa práci na počítači a s internetom

„Kurz navštevujem najmä kvôli malému synovi. Som na neho sama, jeho otec sa oňho nestará. Tento kurz jednoducho musím zvládnuť. Verím, že mi pomôže v tom, aby som si dokázala nájsť zamestnanie. Teraz si napríklad sama dokážem napísať životopis,“ hovorí Anna, klientka z Krízového centra Budatínska.

Pre niektoré zo žien je normálne ísť na pracovný pohovor so žuvačkou v ústach, iné prvýkrát zapli počítač až na kurze a snažili sa urobiť rýchly dvojklik na myške, čo sa im nie vždy podarilo. „Dnes som prvýkrát pracovala s počítačom. Založila som si mailovú schránku, môžem písať e-maily kamarátke. Snažím sa, aby som sa do toho dostala. Teraz sú všade počítače, takže je dôležité vedieť ich ovládať,“ hovorí Iveta z Krízového centra Maják.

 

Kto sme

Vytvárame silné a zmysluplné spojenia medzi firemným, občianskym a verejným sektorom v našich troch strategických témach – v sociálnych inováciách, vo filantropii a v zodpovednom podnikaní. V nich si budujeme expertízu, prinášame trendy, presadzujeme dlhodobý dopad a inšpirujeme.