10. 01. 2013 Zodpovedné podnikanie

Puma uvádza novú sériu eko-produktov

Spoločnosť Puma začne predávať výrobky šetrné k životnému prostrediu.

© greenchemicalsblog.com

Spoločnosť Puma začne od februára 2013 predávať novú kolekciu udržateľnej obuvi, odevov a doplnkov, ktoré pomôžu zákazníkom znížiť množstvo odpadu a súčasne zmierniť ich vplyv na životné prostredie.

Športová značka vytvorila kompletný rad „eko-produktov“, ktoré sú zároveň 100 %-ne certifikované systémom Cradle to Cradle. Medzi týmito produktmi s názvom InCycle Collection môžeme nájsť obuv, tričká, bundy a tašky vyrobené z rozložiteľných polymérov, recyklovaného polyesteru a organickej bavlny, pri pestovaní ktorej neboli použité pesticídy, chemické hnojivá a iné nebezpečné látky. Spoločnosť sa zamerala na zvýšenie výroby produktov s využitím udržateľnejších materiálov najmä v dôsledku štúdie, ktorá preukázala, že 57 % environmentálnych dopadov spôsobených Pumou súvisí s výrobou surovín ako koža, bavlna a guma.

Na zabezpečenie možnosti recyklácie týchto produktov musí byť dodržaná jedna podmienka, a to, že materiály v danom produkte sa nesmú zmiešať s inými materiálmi, pretože v tom prípade sa stávajú nerecyklovateľnými. Práve preto sa na výrobu produktov Pumy využívajú výhradne homogénne materiály.

Napríklad recyklovateľná bežecká bunda od Pumy je vyrobená z 98 % recyklovaného polyesteru získavaného z plastových fliaš, pričom bežná bežecká bunda obsahuje aj ďalšie prídavné materiály, ako je elastan. Aj samotný zips je vyrobený z recyklovaného polyesteru. Na zabezpečenie biodegradability produktov je nutné, aby boli vyrobené z materiálov, ako sú organické vlákna bez akýchkoľvek toxických chemikálií a musia byť tiež dodržané medzinárodné štandardy pre kompostovanie.

Puma má takisto v úmysle povzbudzovať zákazníkov k odovzdaniu starého oblečenia na recykláciu zavedením zberných košov vo svojich obchodoch. Prvé pokusy v Nemecku vyústili do viac ako 400 kg darovaného oblečenia, a preto sa Puma rozhodla uplatniť túto schému celosvetovo.

Zdroje: about.puma.com, huffingtonpost.co.uk

Kto sme

Vytvárame silné a zmysluplné spojenia medzi firemným, občianskym a verejným sektorom v našich troch strategických témach – v sociálnych inováciách, vo filantropii a v zodpovednom podnikaní. V nich si budujeme expertízu, prinášame trendy, presadzujeme dlhodobý dopad a inšpirujeme.