17. 08. 2015 Zodpovedné podnikanie

Tchibo je tretie v predaji biobavlny

Spoločnosť Tchibo je jedným z najväčších dodávateľov výrobkov z biobavlny na svete.

Popri káve a dreve je bavlna ďalšou dôležitou surovinou využívanou v sortimente spoločnosti Tchibo.

Tchibo sa vyšvihlo zo 6. na 3. miesto v rebríčku najväčších dodávateľov výrobkov z biobavlny na svete. Túto informáciu začiatkom júna zverejnila nezisková organizácia Textile Exchange vo svojej „Správe o trhu s biobavlnou“. Správa prezentuje ešte ďalší skvelý výsledok. Tchibo zároveň obsadilo 4. miesto v „Pretekoch na vrchol“, čo je kategória sledujúca rýchlosť, s akou spoločnosti prechádzajú z konvenčne pestovanej bavlny na biobavlnu.

Čísla hovoria za všetko: ponuku textílií z udržateľne pestovanej bavlny Tchibo zvýšilo zo 40 % v roku 2013 na súčasných viac než 80 %. V praxi to znamená, že na výrobu oblečenia a bytového textilu firma len v minulom roku použila takmer 6 000 ton biobavlny.

Produkty z udržateľne pestovanej bavlny firma označuje logami neziskových organizácií Textile Exchange, Cotton made in Africa (CmiA) a Aid by Trade Foundation. Organizáciu Textile Exchange podporuje Tchibo prostredníctvom rôznych spoločne realizovaných projektov. „Textile Exchange podporujeme napríklad tým, že sa angažujeme pri skvalitňovaní štruktúry globálneho dodávateľského reťazca organickej bavlny. Naším cieľom je získať 100 % bavlny z udržateľných zdrojov, a to čo najskôr, ako to bude možné,“ uvádza Lenka Mašková, Corporate Social Responsibility Manager spoločnosti Tchibo Slovensko.

Keďže je v súčasnosti biobavlna na trhu dostupná iba v obmedzenom množstve, centrálne oddelenie nákupu a oddelenie vzťahov s dodávateľmi sa spoločne zameriavajú na rast dopytu po biobavlne, čím zároveň podporujú ekologické poľnohospodárstvo.

 

Zdroj: Tchibo

Kto sme

Vytvárame silné a zmysluplné spojenia medzi firemným, občianskym a verejným sektorom v našich troch strategických témach – v sociálnych inováciách, vo filantropii a v zodpovednom podnikaní. V nich si budujeme expertízu, prinášame trendy, presadzujeme dlhodobý dopad a inšpirujeme.