26. 01. 2022 Zodpovedné podnikanie

Webinár: Ako nadchnúť ľudí vo firme pre dobrovoľníctvo

Viete, kto sa vo vašej firme zapája do dobrovoľníckych aktivít? Možno je to úzka skupinka aktívnych ľudí, pričom vy by ste chceli pre dobročinnosť nadchnúť celé tímy. A možno ste s kolegami pomáhali dosť počas pandémie a hľadáte chuť a nápady, ako pokračovať ďalej. Ako sa zmenilo firemné dobrovoľníctvo za posledné dva roky? Týmto otázkam a trendom sa budeme venovať na webinári organizovanom pod hlavičkou programu Firmy komunite. Na stretnutí sa pozrieme aj na výhody, aké prináša dobrovoľníctvo samotným dobrovoľníkom a predstavíme si efektívne nástroje a tipy, ktoré môžete využiť v internej komunikácii.

Na webinári budeme hľadať odpovede napríklad na tieto otázky:

  • Prečo sú niektorí ľudia angažovanejší ako druhí?
  • Dá sa vôbec osloviť „pasívna väčšina“ a zmeniť sa na aktívnu?
  • Aké nástroje fungujú a čomu sa naopak vyhnúť?
  • Čo sa na tomto poli zmenilo za dva roky pandémie?

O svoje skúsenosti sa s nami podelia odborníci na zamestnaneckú psychológiu a behaviorálne vedy, ktorí nás prevedú teoretickým základom a výsledkami výskumov v tejto téme. Ak vás nové poznatky zaujmú, budete ich môcť využiť pri motivovaní vašich zamestnancov. Predstavíme vám aj ideálne podujatie, ktoré je pre mnohých vstupnou bránou do sveta firemného dobrovoľníctva, Naše Mesto a príklady dobrej praxe, tentokrát z dielne spoločnosti Accenture Slovensko.

Termín a čas konania

17. február o 9.00

Formát

ZOOM webinár

Účasť je zdarma, je ale potrebné sa zaregistrovať.

Program:

9:00 – 9:05: Otvorenie

9:05 – 9:25: Ako ovplyvnili posledné dva roky firemné dobrovoľníctvo?

(Odborník na firemnú kultúru Ján Uriga)

Štúdie dokazujú, že nečakané a náročné situácie ľudí spájajú, aby spolu robili viac dobra. Za posledné roky by teda malo dobrovoľníctvo a pomáhanie zažiť raketový nárast, keďže dôvody na pomoc sú prakticky na každom rohu. Je to ale naozaj tak? Sme reálne iniciatívnejší v dobrovoľníckych aktivitách? Vykazujú programy pomoci vo firmách vyššiu angažovanosť? Čo môžu byť dôvody stagnácie resp. rozvoja?

9:25 – 9:35: Otázky

9:35 – 9:55: Ako povedať ľuďom veci tak, aby ste dosiahli čo najviac

(Behaviorálny konzultant spoločnosti MINDWORX Michal Plevka)

Často sa snažíme ľudí motivovať k dobrovoľníctvu, nájsť podnet alebo argument, ktorý ich presvedčí, že pomáhať má zmysel. Michal na svojej prednáške predstaví iný pohľad, ako na to. Namiesto plánu na zvýšenie samotnej motivácie odprezentuje príklady z behaviorálnej ekonómie, v ktorých jednoduchá zmena komunikácie dosiahla výrazné zmeny v správaní a rozhodnutiach ľudí. Tieto psychologické princípy môžete zobrať a okamžite aplikovať vo svojej najbližšej komunikácii.

9:55 – 10:05: Otázky

10:05 – 10:20: Naše Mesto 2022: Najväčšie podujatie firemného dobrovoľníctva v regióne

(Programová manažérka Nadácie Pontis Veronika Sedláčková)

Tisícky zamestnancov po celom Slovensku sa už teraz tešia na tohtoročný slnečný júnový piatok, kedy vyrazia do svojho mesta a zanechajú za sebou upravený park, vyčistenú ilegálnu skládku, vysadený záhon či prístupnejšiu zrúcaninu. Dobrovoľnícke podujatie Naše Mesto je dobrou príležitosťou na netradičný teambuilding a pomáha vytvárať nové vzťahy medzi zamestnancami, mestom a neziskovkami, ktoré v komunite pôsobia. Po náročných mesiacoch je vzpruhou, ktorú všetci potrebujeme. Pre HR manažérov je podujatie nielen príležitosťou zorganizovať pre ľudí pekné poobedie a oprášiť ich motiváciu, ale aj zistiť, kto môže byť ambasádorom dobrovoľníctva vo firme a aké aktivity či organizácie sú zamestnancom blízke. Ako bude vyzerať Naše Mesto 2022?

10:20 – 10:30: Otázky

10:30 – 10:50: Príklad z praxe: Interná komunikácia v čase krízy

(People Communications Lead pre Accenture Slovensko Monika Smolová)

Ako upraviť internú komunikáciu a reagovať na pandemické vlny? Ako naštartovať komunikáciu a motivovať ľudí teraz, keď sa pandémia, zdá sa, chýli ku koncu?

10:50 – 11:10: Otázky 

Kto sú naši spíkri?

Ján UrigaJán Uriga

Ján Uriga získal PhD. na Ústave experimentálnej psychológie SAV, kde sa zaoberal výskumom a aplikáciou sociálnej inteligencie a rozhodovacích procesov lídrov. Pracoval ako HR manažér a od roku 2010 sa venuje konzultačným projektom v oblasti strategického riadenia zmien, zákazníckej skúsenosti, inováciám a firemnej kultúre. Externe vyučuje na Paneurópskej vysokej škole budúcich psychológov aplikáciu behaviorálnych vied do praxe a vedie MBA modul change managementu a inovácií na Viedenskej technickej univerzite. Ako dobrovoľník sa venuje projektu v neziskovom sektore, ktorý je zameraný na podporu detí s hendikepom a podpornú intervenciu v rodinách.

Michal Plevka

Michal Plevka je vyštudovaným psychológom. Vždy ho fascinovalo to, ako funguje ľudská myseľ a čo ovplyvňuje naše správanie. V priebehu rokov stál za najväčšími projektmi spoločnosti MINDWORX, kde pracuje. Úspešne pomáhal bankám, poisťovniam či telekomunikačným spoločnostiam zvyšovať predaje a konverzie, ale aj meniť správanie zamestnancov.

Veronika Sedláčková

Veronika Sedláčková vedie v Nadácii Pontis tím komunity, ktorý ma na starosti najväčšie podujatie firemného dobrovoľníctva Naše Mesto a medzinárodný deň dobrých skutkov GivingTuesday. Koordinuje tiež aktivity pracovnej skupiny Firmy komunite.

Kto sme

Vytvárame silné a zmysluplné spojenia medzi firemným, občianskym a verejným sektorom v našich troch strategických témach – v sociálnych inováciách, vo filantropii a v zodpovednom podnikaní. V nich si budujeme expertízu, prinášame trendy, presadzujeme dlhodobý dopad a inšpirujeme.