Monika Smolová je v Accenture na Slovensku zodpovedná za internú komunikáciu, čo je aj oblasť v rámci ktorej významne podporuje aktivity Rady pre firemné občianstvo. Vďaka svojmu predchádzajúcemu pôsobeniu v neziskovom sektore (Monika bola dlhoročnou zamestnankyňou Nadácie Pontis) významne prispieva svojím know-how do aktivít Rady pre firemné občianstvo. Ako komunikačná špecialistka napríklad zorganizovala inovatívnu celofiremnú komunikačnú kampaň zameranú na zvýšenie počtu zamestnancov, ktorí sa zapojili do asignácie 2 % dane z príjmu, významne prispela k zviditeľneniu aktivít Rady v rámci Accenture lokálne, ale aj globálne (napríklad v rámci prípravy nominácií projektov s dopadom na komunitu na interné ocenenie GREATER THAN AWARD), a tiež externe (napríklad pri príprave nominácií na prestížne ocenenie VIA BONA SLOVAKIA, ktoré sa v posledných rokoch pretavili do niekoľkých ocenení, vrátane ocenenia Zodpovedná veľká firma.